יום שבת, 7 בינואר 2012

אתגרשת 4 - הכנסת מעוז הדמוקרטיה - האמנם?


מערך שיעור בנושא תיקון לחוק 'איסור לשון הרע'
מטרות השיעור:
  1. הכיתה תלמד על החוק המקורי איסור לשון הרע ועל תיקונו.
  2. הכיתה תחקור באילו דרכים החוק פוגע בדמוקרטיה, במצבו הקודם ולאחר תיקונו.
  3. הכיתה תבין את השפעת החוק עליהם.
  4. הכיתה תביע דעה ע"י הצבעה מתוקשבת לתיקון חוק זה, כאילו הם היו הכנסת, ותחווה חוויה של הבעה עצמית והליך דמוקרטי בכנסת.
  5. הכיתה תשאל האם הכנסת באמת מייצגת אותה ושומרת על הדמוקרטיה?
  6. הכיתה תלמד באופן מתוקשב דרך המחשב.
מהלך השיעור:
דברי פתיחה של המורה:  הבהרת המושג 'הוצאת דיבה' ו'לשון הרע', דיון בנושא מהו לשון הרע ואיך זה מתבטא בינינו ככיתה.
חיפוש עצמאי, כל תלמיד בודק מהו חוק איסור לשון הרע המקורי משנת 1965 בעזרת מקור אינטרנטי אמין.
כתיבת נקודות עיקריות בחוק על לוח חכם.
הקרנת קטע חדשות אקטואלי בנושא תיקון החוק [המהדורה הצעירה של חדשות 2 מ-18.11.11] :
 
http://www.mako.co.il/news-channel2/young-edition/Article-79b7be11bb6b331017.htm
מדקה - 7:20
עד – 11:10
נקודות לדיון בעקבות ותוך כדי הצפייה:
  1. מהו התיקון לחוק?
  2. מהו הקושי בתיקון לחוק?
  3. במי יפגע החוק?
  4. מהן הסיבות לחקיקה?
  5. מה דמוקרטי ומה פחות דמוקרטי בחקיקה זאת לדעתכם?
פעילות המחשה:
אם הייתה לכם ככיתה יכולת לקבוע במקום הכנסת האם הייתם מצביעים בעד / נגד / נמנע לתיקון החוק? מה אתם הייתם עושים התור חכי"ם?
כניסה לסקר בנושא, צפייה ישירה בזמן אמת בתוצאות על הלוח החכם. השוואה עם תוצאות ההצבעה בכנסת.
לסיכום - דיון בעקבות ההצבעה:
  1. מה דומה ומה שונה בין ההצבעה בכיתה לבין ההצבעה בכנסת? [מן הסתם הכיתה תהייה נגד]
  2. האם הכנסת באמת מייצגת את הרצונות והמטרות שלנו כאזרחים? האם היא באמת שומרת הדמוקרטיה – הגבה בפורום, והגבה על תגובות החברים לכיתה בפורום.
לשאלה זו לא קיימת תשובה נכונה או חד משמעית ולכן עצם הדיון וההגבה ההדדית בפורום מהווה סיכום למערך שיעור זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה