יום שישי, 6 בינואר 2012

אתגרשת מס' 1: הכנסת - נעים להכיר!

1. מטרת סרטון 'כנסת ישראל' היא לקדם את המבקרים בכנסת , להצגת המטרות, התכלית והעשייה הדמוקרטית. זהו סרט תדמית , מטעם לשכת-הפרסום-הממשלתית. הסרטון מציג את תולדות הכנסת, אירועים היסטוריים, המבנה ושלל דמויות לאורך השנים , שהיו פס-הקול של חיינו.

2. הסרטון, לדעתי, מוצלח מאד. הוא ממלכתי , חגיגי ומלא פאתוס, אך גם מכיל מידע רב וערכים חשובים מאד בחברה הדמוקרטית, שלעולם, לא יהיה מיותר להזכירם ולחנך לאורם.

הסרטון עורר בי התרגשות וזכרונות ובכך פעל את פעולתו המחברת אל הרגש הלאומי, חיזק את הגאווה והשייכות. כך בהשמעת קולותיהם של אנשי העבר מכל גווני הקשת הפוליטית וכך כמובן ביקור סאדאת כל אלו במרחק השנים מגבירים עוד את התחושה של חיוניות הדמוקרטיה הישראלית וגם את כוחה של המדינה.

הדגשים על דרכי עבודת הכנסת הזכירו שוב את התכלית והמטרה של המדינה, להיות מקום חופשי ושיוויוני לכל אזרחיה. ערכים שיש לעורר, להזכיר ולהדגיש שוב ושוב, לכל השותפים בחברה הישראלית.

הסרט יוצר מימד היסטורי, נותן פרספקטיבה רחבה, וכך עם כל הביקורת על המוסד, ניתן לגלות 'שאין חדש תחת השמש' ומימים ימימה, מרגע היווסדו, היתה התמודדות תמידית עם קונפליקטים , קשיים ובעיות בהם תמיד נראתה הדמוקרטיה בסכנה, זו או אחרת. מכאן אני לומדת ויוצאת אופטימית משהו. הפוליטיקאים, פעמים רבות, אינם ראויים, אך השיטה של חופש הדעה והביטוי, של שיוויון ושיתוף היא הנצחון. בתקווה שתעמוד תמיד.

3. בהחלט אראה לתלמידי , אני מחנכת כתה ח' ,רכזת שנתון ח' ומורה לספרות, תרבות ותנ"ך בכיתות חט"ב. אשמח ואעשה מכך נושא לכיתות ח' וט' עם מחנכים נוספים, מהסיבות הבאות:

- הסרטון מלמד היסטוריה בתמונות ובקולות מרגשים, גם אם לא מזהים את כולם, הרי נוצרת סקרנות להכיר.

- הסרטון מדגיש את התכלית הדמוקרטית של המדינה והכנסת כמנהיגת הדרך. ערכים שבימים קשים אלו יש להניפם שוב ושוב אל-על.

- הכרת המבנה הבניין, האולמות, האומנות והדמויות ב'סיור וירטואלי' היא בהחלט נחוצה, עם למידה והכרות בסיסית את דרכי עבודת הכנסת, כפי שמשתקפים פעמים רבות בתקשורת, אך לא מובנים דיים. הסרטון מבהיר זאת ומתחבר יפה אל מושגים מוכרים ושגורים יחסית מ'החדשות', שכל תלמיד חשוף אליהן.

4. דברים חדשים שלמדתי - ניתן לומר שהרצף ועריכת המידע היו כמו חדשים עבורי, אך למעשה, הכרתי כל זאת , מסיורים אחדים בכנסת בהיותי מדריכה בחיל חינוך ובביקורים נוספים. כמו-כן ההיסטוריה המוצגת מוכרת לי היטב ( חלק עוד מהטלוויזיה ב'שחור-לבן'), מתוך עניין ואכפתיות מצעירותי... אין לי ספק שעבור כל תלמידי – הסרטון כולו הוא עולם חדש ומלמד. לכן הוא יהיה יעיל ומסקרן עבורם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה